Het leven op Curaçao - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Maura Slink - WaarBenJij.nu Het leven op Curaçao - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Maura Slink - WaarBenJij.nu

Het leven op Curaçao

Blijf op de hoogte en volg Maura

15 September 2017 | Curaçao, Willemstad

Dushi’s

Wie had dat verwacht, ik 5 maanden naar het prachtige Curaçao? Hoe dichter ik bij de datum van vertrek kwam hoe zenuwachtiger ik werd, het wordt nu wel heel officieel allemaal. Wat was ik bang dat ik thuis zo snel ging missen, en dan met name Koen. Daar woonde ik tenslotte al 3 jaar mee samen en 24/7 samen zijn en dan vertrekken is niet niks. Zoals ik al eerder had gezegd gunde hij mij deze kans waar ik hem nog steeds iedere dag dankbaar voor ben. Een nieuwe baan, een nieuw land waar ik nog nooit geweest was en samen ging wonen met 8 andere. Zoals vele mij wel kennen ben ik niet zo van de veranderingen, dit was dus ook een hele grote stap voor mij. Tot op heden heb ik het hier zo naar mijn zin. Het weer is zo heerlijk hier! Sorry mensen in Nederland haha. Het werk is leuk, de afwisseling tussen keuken en bediening vind ik ook heel fijn en het genieten van het leven hier is echt heerlijk. Eigenlijk iets waar ik achteraf best aan toe was maar niet toe durfde te geven. Er was in de afgelopen jaren aardig wat gebeurd in mijn/ons leven en wat tijd voor mezelf is iets waar ik nu dan ook echt van geniet.

Zoals jullie weten sta ik in de keuken en in de bediening. Als ik keuken sta begin ik om 14:00 uur, in de bediening begin ik om 16:00 uur. Ik krijg velen berichten met “Werk jij eigenlijk wel daar”? Ik kan jullie vertellen dat ik 5 dagen per week werk en gemiddeld 40 uur werk. Dus ja zeker werk ik! Daarnaast is het zo dat het hier nu nog laagseizoen is, vanaf eind november begin december is het hier hoogseizoen en dan is het echt knallen. Alleen post ik natuurlijk minder over het werk want die stranden zijn hier tenslotte zo mooi! Vaak ga ik voor dat ik om 16:00 moet beginnen nog even mee naar een strand of iets anders, thuis zitten vind ik zonde op zo’n eiland.

De vorige blog stopte bij de dinsdag, op woensdag heb ik in de keuken gestaan. De mise en place gemaakt en vervolgens tijdens de uitgifte aan de koude kant gestaan, de voorgerechten en de desserts.

Op donderdag heb ik in de bediening gestaan, deze week mocht ik nog runner zijn. Dit wil zeggen dat je de gerechten naar de tafels brengt en uithaalt waar nodig. Ook heb ik natuurlijk daarbij het ontvangst gedaan en de drankjes.

Vrijdag was eigenlijk het zelfde als de donderdag op het werk. Na het werk zijn Jasper, Rick, Bas, Annet en ik nog naar club 1850 gegaan. Daar zou Darkraver komen. Hier staan wij ook mee op de foto! Dit was een hele gezellige avond met z’n alle.

De zaterdag was eigenlijk niet veel anders dan de donderdag en vrijdag op het werk. Ik heb wel de opdracht gekregen van mijn baas om een cocktail kaart samen te stellen voor in ons restaurant.

Zoals jullie weten is zondag mijn vaste vrije dag. Op zondag maken wij eigenlijk altijd het rooster voor de auto’s voor de komende week. Met 9 man 3 auto’s en 6 verschillende stage plekken en alle 9 andere tijden is dit iedere keer nog best een klus kan ik jullie vertellen. Toen het rooster klaar was zijn Rick, Kim en ik met de auto naar westpunt gereden, opzoek naar playa grandi. Op dit strand kun je over het algemeen met schilpadden zwemmen. Wij hebben hier een mega handige app maps.me die onze tomtom is. Echter klopte de route naar playa grandi niet en waren we na een rit van 1,5 uur wel klaar mee en zijn we naar playa lagun gegaan. Een klein strandje tussen de rotsen in. Lekker op het strand gelegen, wat geluncht en vervolgens naar huis gereden. In de avond zijn Kim en ik naar Wet & Wild geweest en zijn daar op stap gegaan. Mijn favoriete drankje hier is Malibu met ananassap.

Maandag was ik dit keer niet vrij. Hier op het eiland ben je verplicht om een hygiëne test te maken en deze te behalen als je in de horeca werkt. Je gaat hier eerst heen om te betalen en vervolgens een boekje te krijgen met de leerstof en dan moet je 2 weken later terug komen. Om even aan te geven hoe lang ik er zat, ik had nummertje 34 en toen ik er kwam stond het op nummer 80. Bij 100 begint de teller weer bij 0. En zoals Curaçao bekend staat gaat het allemaal niet te snel, ik heb er dan dus ook 2 uur gezeten.. Maar goed ik heb het aangevraagd en de 25ste moet ik op. Ik stond deze dag in de keuken. De keuken is eigenlijk iedere dag het zelfde voor mij, ik sta namelijk altijd koude kant. Dit vind ik ook helemaal niet erg want ik ben geen top kok haha. Het is natuurlijk wel iedere dag verschillend wat je aan mise en place moet maken.

Dinsdag stond ik in de bediening en mocht ik voor het eerst zelf een wijk gaan draaien. Dit wil zeggen dat ik 9 tafels heb waar ik verantwoordelijk voor ben. Dit ging voor een eerste keer best goed. Tuurlijk wat kleine dingetjes die ik in het vervolg net wat anders kan doen maar daar bleef het bij. De dinsdag staat hier ook wel bekend als de avond van Campo. Op dinsdag mogen de vrouwen ook bij Campo naar binnen, de rest van de week alleen maar mannen. Om even uit te leggen wat Campo is, dat is een hoerentent maar hier wordt dat wat anders gezien dan in Nederland. Iedereen heeft het erover. Wij waren dan ook wel benieuwd wat we daar te zien kregen en de dames (Niene, Annet, Kim, Jessie en ik) zijn daar dus heen gegaan. Als eerste betaal je 10 nafl. Dit is 5 euro. Mijn collega’s hadden er al erg veel over verteld en vooral de nadruk gelegd dat je niet moest gaan zitten op een bank. Wij zijn bij het podium gaan kijken, hier stond een vrouw in een politiepakje met haar kont te schudden, vervolgens ging het pakje uit en liep ze het podium af. Daarna kwamen er 2 mannen, deze gingen bij de mensen die zaten (ja daarom zaten wij dus niet haha) een beetje droog neuken en op schoot zitten enzo. Vervolgens gingen er 2 vrouwen op een bank op het podium zitten en daar deden de mannen het zelfde, ze hadden trouwens een handdoek om hun heen. Wat we gezien hebben? Alleen een bilspleet haha. En toen liepen ze het podium af, wij even gewacht want wij dachten er komt nog wel een show, not.. Wij een rondje gelopen over het terrein, doet een beetje denken aan Centerparcs, alleemaal huisjes en daar kun je dan naar binnen toe om je ding te doen haha. Vervolgens zijn wij naar huis gegaan omdat wij er meer van verwacht hadden, zeker na wat ons allemaal verteld was en hoe iedereen erover praat op dit eiland.

Woensdag heb ik in de bediening gestaan. Hier heb ik weer een wijk gelopen, deze keer een andere wijk dan gisteren. Dit ging wel goed.

Donderdag was mijn vrije dag, toen heb ik in de ochtend mijn was naar de wasserette gebracht. Wij wassen hier veel met de hand maar gewoon voor het idee dat het een keer door een wasmachine ging heb ik het weg gebracht. Toen zijn Niene, Lennart, Kim en ik naar Kokomo beach gegaan. Wat een mooi strand is dat! Lekker op het strand gelegen (voor het eerst goed gesmeerd en niet verbrand! Heel fijn haha) en daarna zijn we boodschappen gaan doen. In de avond wilde we op stap gaan, hiervoor hebben we een taxi besteld echter kwam deze niet opdagen dus toen zijn we zelf met de auto gegaan. Het was in de stad alleen totaal niet druk, wij waren de enige in de kroeg. Hier zijn we dan ook na 1 drankje weg gegaan. Op zoek naar waar het wel druk was, dat was dus nergens.. alles was om 02:00 uur al dicht.. Toen zijn we met de auto naar huis gegaan en onderweg zijn we nog bij zo’n grill wagen langs de weg wat te eten gaan halen en hebben dat thuis opgegeten.

Verder ben ik ook bezig om te kijken waar ik mijn tweede periode van eind januari tot juni stage wil gaan lopen. Dit moeten we volgende week vrijdag namelijk opgeven. Hiervoor moet ik een motivatiebrief schrijven en een formulier invullen.

Leuk dat jullie mijn blog weer hebben gelezen en tot de volgende keer! Kijk vooral ook eventjes de foto’s en het filmpje om te zien hoe mooi het hier is!


Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maura

Actief sinds 16 Aug. 2017
Verslag gelezen: 555
Totaal aantal bezoekers 6733

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2017 - 14 Januari 2018

Curaçao

Landen bezocht: